Els GT arriben al mundial de rallys – per fi!

En els darrers anys, si un cotxe de rallys m’ha agradat per sobre de la resta, es el Porsche 997 GT3. El so i la tracció al darrera li peguen mil patades als WRC i als S2000, convertint-se des del primer moment en un ídol de mases i el cotxe més esperat a peu de carrereta a cada rally que hi prenia part. Desgraciadament, les regles mundialistes, molt més estrictes que les del nacional, impedien que cotxes com el Porsche poguèssin prendre part a proves d’alt nivell… fins ara…

Sembla ser que la FIA ha escoltat les nostres pregàries i per fi ha decidit crear una mena de categoria RGT on hi entren cotxes com el 911 GT3, o el Nissan 350Z, el Ferrari… o ja posats, el nou Lancia Stratos. Desgraciadament per aquest últim, s’han de construir un mínim de 300 unitats per poder homologar-se… així que ho veig difícil.

Estaran homologats com Grup N, i hauran de cumplir els requisits següents:

  • Dues rodes motrius (a través d’un kit, un 4RM podrà ser modificat en 2RM) i motors normalment aspirats sense Turbo.
  • Motor completament de sèrie amb la possibilitat d’adaptació de la brida.
  • Potència màxima de 400CV, restringida per una brida de 43 mm o dues de 31 mm.
  • Caixa de velocitats amb un màxim de sis velocitats i marxa enrere, en què només autoritzada la unió mecànica directa entre la palanca i la caixa.
  • Pes mínim de 1200 kg amb una relació pes / potència superior o igual als 3,5 kg / cv. Pes màxim de 1400 kg.
  • Suspensió: amortidors lliures i distància a terra igual o superior al model homologat.
  • Rodes i pneumàtics: amb les mateixes mesures que el vehicle de carretera, o almenys amb el mateix pes que el disseny homologat.
  • Frens: de sèrie i obligatòriament d’acer, i autoritzada la refrigeració a través d’un tub de 10cm de diàmetre a cada fre.
  • Carrosseria: seguirà les regles del Grup N, però amb l’adaptació d’obertures per a l’accés a la roda de recanvi. A l’interior la mateixa regles que el grup N, però estan prohibits el empelts per reforçar la carrosseria.

S’ha de reconèixer que la cosa promet. I molt. Tant de bo Porsche s’animi a fer un cotxe semi-oficial. En Vallejo ja ha demostrat que el 911 lent, precissament, no ho és; i que donades les circumstàncies adequades, pot ser més ràpid i tot que un S2000.

Via Competició.cat | Foto: Motorsport Forums

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s