Desde fa un parell de setmanes, vaig amunt i avall amb el Renault GT Turbo perquè al Meriveyron li toquen unes molt merescudes vacances. Vacances forçades, de totes formes, i és que al paracops trencat que arrossego des de fa mesos, ara haig de sumar una finestra del darrera que es baixa sola a la que paso sobre un “badén”, i una roda punxada. Coses de l’edat, m’imagino…
El fet és que ara que tinc la roda punxada, i que l’hivern sembla que finalment s’ha instal·lat a terres catalanes, estic considerant seriament comprar-me un parell de pneumàtics d’hivern per nar fent. L’any passat, gràcies a la generositat de la familia Ollé, vaig muntar un parell al Meriveyron per anar al Rally Monte-Carlo sense maldecaps. I la veritat és que ens van anar d’allò més bé: mai havia vist tanta neu als tramps francesos.
El fet és que, tenint un viatge pendent a Palència, on fot un fred de collons, i neva de tan en quan, la veritat és que no és una mala inversió. Per a tots els que penseu això de però si aquí mai neva!! us diré que per sota dels 5-7ºC, els pneumàtics d’hivern van millor que els d’estiu fins i tot sobre asfalt sec, ja que són força més tous i agafen temperatura amb més facilitat. Això per no parlar del gel. En el fons tot es redueix a una qüestió de tranquilitat.
L’empenta definitiva me l’ha donat aquest video, on es comparen un parell de BMW X3: el primer amb pneumàtics d’hivern, i l’altre amb pneumàtics d’estiu. Les diferències són abismals:
Tracció, frenada, direcció. La nit i el dia. I això que el trasto té tracció a les quatre rodes!! Ara només caldrà que els munti, que arregli el paracops, que solucioni el problema de la finestra que es baixa sola, i que passi la iteuve – quasi res. I després? Pot ser el Nürburgring nevat, com la foto que acompanya aquesta entrada, feta fa un parell de dies? Molaria…
Qué depresión ver esa foto, sueño con ella, iba a ir al Ring este finde pero he tenido que cancelar todo por razones obvias :(…