Recordeu que l’altre dia us parlava del Formula 1 ideal que havia dissenyat Adrien Newey i Red Bull per al videojoc Gran Turismo 5? Doncs bé. Aquest recorda molt (moltíssim, de fet) al Caparo T1, una mena de monoplaça amb matrícula que es ven al Regne Unit. La diferència entre aquest últim i el Red Bull X1 Prototype és que el Caparo T1 existeix.
Fa uns dies, la revista Evo va tenir la ocurrència de portar-ne un al Nürburgring per veure que tal anava el trasto. Li va deixar a un tal Phil Bennett, el mateix paio que va clavar una volta d’infart en un Radical SR8, i que és tot un expert al Nordschleife. La volta es va fer amb el circuit obert, pel que no espereu veure apurades com les del Radical. Això si, hi ha un Jaguar XFR que es regala un canto a Adenauer Forst per enmarcar (minut 2:10, mes o menys)…
El Caparo T1, per si no el recordeu, és un Formula 1 per circular per la carretera. Literalment. La carroceria, realitzada en fibra de carboni, és capaç de generar 875 kilos de downforce a 240 km/h, i en total pesa uns 470 kilos. Sota el capó, hi ha un 3.5 V8 molt similar al que equipen els monoplaces de la Indycar, y que rendeix uns 575 cavalls a 10.500 rpm. Com podeu comprobar, no es tracta d’un cotxe “qualsevol”. Mes aviat al contrari.
M’imagino que seria capaç de fer aquest cotxe si s’ho proposesin de veritat. Els 6:11 que va marcar l’Stephan Bellof no semblen tan impossibles ara, oi?
Via Autoblog.