Hennessey Venom GT: un Lotus Exige en versió XXXL

Hennessey Performance fins fa poc era conegut bàsicament per ser un preparador especialitzat en esportius americans. Això sembla que deixarà de ser així, després de presentar el Hennessey Venom GT.

Com es pot veure a les fotos que acompanyen aquest post, el Venom GT no és més que un Lotus Exige al que li han tallat, reforçat i allargat la carrosseria. La part interessant està sota el capó: enlloc del petit 4 cilindres d’orígen Toyota (això si, amb 240 cavalls), el Venom GT porta un motor Chevrolet LS9 V8 de 6.2 litres amb supercharger.

Això em sona una mica… no? Agafar el millor esportiu britànic del moment, i possar-li el millor motor americà és el que fa molts anys va fer Carrol Shelby amb el Cobra. I la veritat és que la jugada li va sortir bé… Pensem en el Venom, doncs, com un Cobra en versió Segle XXI.

Després de incontables aplaçaments i filtracions i rumors, el cotxe sembla que ja és una realitat. S’oferirà amb tres motors disponibles: un “bàsic” (a qualsevol cosa li diuen bàsic) amb 725 cavalls… i dos versions amb turbo-compressor de 1000 i 1200 cavalls respectivament, segons el tipus de cabrurant que s’utilitzi. Són aquestes dos últimes les destinades a la gent amb massa diners i poc respecte per la seva integritat física.

Aquestes xifres de per si estan bé… però si tenim en compte que tot el cotxe no passa dels 1100 kilos, un es dona compte del autèntic potencial del Venom. Que és molt. Moltíssim. Només fixant-nos amb la relació pes-potència, aquesta ja és superior a qualsevol cosa que es mogui a excepció dels Formula 1. Incloent Veyrons i Paganis i qualsevol cosa que se li sembli.

Tot això té un preu, clar. I a 440,000.- € la peça… a un li podria semblar excessiu. Després de tot, el motor es pot aconseguir per uns $25,000 si no estic equivocat, i un Exige no passa dels 80,000.- €. Però és que el Venom GT sembla que és més que la simple suma de les parts. Els 100 els agafa en menys de 3 segons… i això que és tracció al darrera! Sembla que aquest truc de màgia correrà a càrrec d’un sofisticat control de tracció… tot i que veig molt difícil que un cotxe que a dures penes passa de la tona, i amb més de 700 cavalls, pugui passar la potència a terra d’aquesta forma. Ja veurem… jo és que sóc un incrèdul per naturalessa.

Clar que la cosa encara es torna més impressionant a mesura que el cotxe segueix accelerant: els 160 els toca en 5.2 segons, els 240 en 8.9… i els 322 des de parat els agafa en tan sols 14.3 segons. La velocitat màxima? 440 per hora.

Claaaaro, claaaaro, claaaaro…

A mi personalment em recorda moltíssim al Lotus Elise GT1. És com si la mítica categoria GT1 dels anys ’96 i ’97 hagués tornat d’alguna forma. De fet, el únic Elise GT1 de carrer que es va produïr tenia el mateix color negre i bàsicament es tractava d’una versió XXXL del petit Elise. El mateix que ha fet Hennessey Performance amb el Exige, en altres paraules.

Galeria: Autoblog | Informació: Autoblog | Motorpasión | Al carrer: MotorFull | Autoblog

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s