Aston Martin V12 Vantage

03-am-v12-vantage-fb-580opEl dia que van anunciar que Aston Martin estava treballant en una versió del V8 Vantage equipada amb el motor V12 del DBS9, el primer que vaig pensar és que estaven sonats. No és que no m’agradés la idea de cotxe petit, motor inmens… més aviat al contrari – però aquestes coses sempre es reservaven pels bucs insignia de la marca, en aquest cas: el DB9. I de fet així va estar, ja que el DBS (el cotxe Bond), basat en el DB9 V12, també equipa el mateix motor.

2009-05-26_1628Possar un motor de prop de 600 cavalls en un cotxe del tamany d’un Porsche 911 sembla (i és) una idea força atrevida. Quan van presentar la versió definitiva, però, em vaig decepcionar una mica: dels 600 cavalls dels que es parlava al principi s’havia baixat a prop de 510. I això, quan la competència juga amb potències similars però amb motors més petits, no deixa de ser una mica decepcionant: Ferrari 430 Scuderia: 510 cv d’un V8; Lamborghini Gallardo LP560-4: 560 cv d’un V10; o el Porsche 997 GT2: 530 cv… d’un 6 cilindres!!

Però després de veure aquests dos videos (de Drivers’ Republic, i de Autocar TV), i de pensar una mica… un s’adona que aquest cotxe juga en un altre lliga, pot ser més a prop del Porsche 997 GT3 que del 430 Scuderia, especialment si tenim en compte que el Aston compta amb canvi manual! No se si serà pel fet que els dos programes són britànics… i ja se sap el que passa quan un anglés prova un cotxe anglés… però la veritat és que ambdós provadors acaben força satisfets després de conduir el V12 Vantage!

El motor com he dit és el mateix V12 de 6 litres que equipa el DBS, amb qui també comparteix el canvi. Aquest motor originàriament és el que també equipaven els Aston Martin DBS9 de la categoria GT3. La suspensió és dura com una roca, si ens creiem el que ens diuen els provadors; i els frens, carbon-ceràmics (de la Bisbal d’Empordà, broma fàcil…) van de meravella.

Sent honest, no m’esperava tant d’aquest cotxe. Pensava que possar un V12 de 6 litres en un coche del tamany del 911 era més una acció de marqueting que qualsevol altre cosa… però res més lluny de la realitat.

Galeries: Autoblog, WorldCarFans, TheAutoUnion.

Font: TheAutoUnion.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s